Sunday, August 24, 2014

qalb

Salam.

Dalam diri ada seketul daging.
Raja tubuh badan.
Raja sanubari.

Ya ALLAH,
bantu aku jaga dan pelihara
bersih dan sucikan ia.
jauhi daku dari penyakit hati
jauhi daku dari sentiasa mengotori

Ya ALLAH,
bantu aku yakin dan tabah
atas segala ketentuan, ujian dan dugaan,
semuanya adalah yang terbaik dari apa yang aku fikir.
bantu aku syukur dan istiqamah beramal.
atas segala nikmat, rahmat dan limpah kasih sayang- MU,
yang tak terhingga banyaknya, tak terhitung bilangnya.

Ya ALLAH,
bantu aku jaga rasa dalam hati
agar segala rasa rindu dan sayang di dalamnya,
adalah kerana- MU.
dan agar segala rasa yang terbina,
adalah di dasari atas niat peroleh redha-MU.

Ya ALLAH,
bantulah aku pelihara hati aku.
walau hanya seketul daging
walau banyak hitamnya
aku mohon Ya ALLAH,
agar raja dalam tubuh ini
dapat sentiasa dalam keadaan mengingati MU,
tenang dan bersih.

p/s: Ya Rabb, help me to gain my focus back coz i feel so distracted these days. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...