Wednesday, March 16, 2011

Ce cite

Salam.

Aku lahir dan besar di Perak.
Tapi, belajar bukan di Ipoh.
So jangan pelik kalau aku tak tahu jalan Ipoh sangat.

Dulu, masa Bani kawin, aku rasa pelik bila dengar caterer tuh cakap Perak.
Then, bila aku tolong Bani cari baju kawin, 
aku pelik lagi bila dengar orang cakap Perak.

Tapi sekarang, aku pelik bila tak dengar orang cakap Perak.
Students, cikgu, staff, sms, facebook,
semua loghat Perak. aku pulak yang kekok.

oh ya, bulan lepas jugak, first time setelah 10 tahun lebih, aku dengar lagu negeri Perak berkumandang.
beriring dengan musik dan nyanyian. aku tak lupa liriknya..
Cuma, aku baru tahu part mana perlu panjang, dan part mana perlu pendek. 
Dulu sekolah rendah, main tarik je mana-mana nak panjang, main redah je mana-mana nak pendek.
Rasa seronok dapat nyanyi lagu negeri Perak di negeri sendiri beriring lagu setelah sekian lama. :)

p/s: kenapa rasa malas? xdak mood? esok dah khamis. gejala homesick akan tiba bila Jumaat T__T

2 comments:

Ballet shoes said...

terase di dunia lain, nye x? hehe.. sara, kmu kene praktis ckp perak. nanti kte nk gi perak beli labu sayung, kmu kene tolong minta murah hehe

miss u dear..

~NuWanDa~ said...

hahaha. weh, leyh je try ckp perak. jadik ke tak...nasebbb..haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...