Wednesday, July 24, 2013

pandu(an)

Salam.

Kadang, suatu situasi memberi kita peluang dan waktu untuk berfikir dalam.
Sesetengah orang, ruang persendirian di dalam kamar membuatnya termenung jauh dan berfikir.
Ada yang ketika mandi, datang idea yang pelbagai.
Dan aku,
ketika memandu.

Waktu memandu setiap hujung minggu membiasakan aku untuk berfikir dalam.
Cukup dua jam aku berfikir apa yang terjadi pada hariku dan hari-hari yang lepas.
Kerana itu, kadang menitis air mata ketika memandu seorang.
Kadang terdetik rasa mahu berhenti dan mengimpi sudah sampai destinasi.
Kadang semahu hati bertukar haluan menuju ke kawasan yang lebih tenang.
Kadang aku hanya ingin menekan pedal minyak sekuat daya walau hanya untuk 120 saat.
Mungkin 120 saat itu yang aku perlukan untuk rasa dan dengari deru angin sebagai ganti sapaan bayu laut.

p/s: dan sesungguhnya pemilik segala ketenangan adalah DIA.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...