Thursday, November 17, 2011

mangga makan besi

Salam.

17.11.11

from google image

Belajar parking tadi..
susah lah nk parking sisi.
especially kalau depan belakang tuh ada kereta.
ritu aku g sekolah, ala2 berbangga dengan diri sendiri sebab aku parking boot masuk dulu, baru depan (parking reverse lah kann)..
first time lah kirenyer parking reverse yg cantik..
so aku tepuk tangan seorang diri..lol
ok tipu..aku tak tepuk tangan.
then bile balik skul, aku try pulak nk parking kat posisi yang aku tak pernah try.
parking sisi yang diapit kereta. wah ko memang feeling2 pro lah nih kann..
masuk- masuk, sauk lipat belok bagai..
still makan jalan lagikkk..
waaa...sadis
then ada cikgu / jiran aku lalu, die tolong2 lah apa yang patut..
and lastly, still tak ok..
aku pun mintak die yang parking kan wehhh...
5 minit macam masak megi je ok!
*terus masuk dalam umah masak maggi*


from google image

after belajar parking, aku pun masuk rumah..
memang kat luar tuh ada budak perempuan dalam 3-4 tahun sedang merayau-rayau...
aku rasa anak cikgu kat atas neh, cuma tak pernah nampak jerr...
sekali die ikut aku masuk rumah aku ok..
takyah jemput, pimpin tangan bagai..
pandai je die bukak slippers, masuk terus.
masuk je, terus inspect rumah aku and tanya-tanya aku nih bilik sapa, etc..
yakin ok! aku pulak rasa pelik. lol

tuesday, 15th Nov 2011


from google image

hmm nih lagik satu kes yang memalukan diri sendiri.
hari nih student aku exam BI.
so aku nak pi skul awal, nk jupe diorang, handle diorang assemble, kedatangan, doa, etc..
and malam tuh dh tune kepala nk bangun awal sebab nk move awal.
and seperti biasa, aku siap cun-cun (eh, terjujur pulak), spray perfume and then amik handbag, tutup pintu bilik, lock.

pastu menjerit!
aaaaaaaaaa!
kunci rumah and kereta tertinggal kat dalam bilik!
positif ! aku terkunci dalam rumah sendiri ok!
DALAM RUMAH SENDIRI.
ko mampuu??

pastu aku pun lambai-lambai miss world kat jiran aku..
habes dua tiga orang turun tolong aku kopak besi grille ok..
huhu.. kompang lah besi grill aku.
tapi yang penting aku macam burung merak bebas dari sangkar giteww.
and lipas kudung g skolah..
terima kasih kepada jiran-jiran tetangga aku yang menghulurkan bantuan...
dan anak-anak kecil yang menjadi cheerleaders...
juga tak lupa kepada PK Pentadbiran aku yang ketawa bile dengar aku explain kenapa aku lambat datang..

but, ni pun kire blessing in disguise ok.
1)sebab perkara nih, parents aku datang umah coz mummy daddy yang pegang kunci rumah spare.
2) bile ada daddy kat umah, semua barang rosak jadik elok..hehe.
3) aku ley blaja parking sisi ngan abah, eh kan sekarang mode gedik, daddy.
4) aku nak wat kunci spare!!!


from google image

btw, tadi time aku practise parking ngan abah, sambil aku lepak kat bawah bumbung.........

kelepekkkk!!!

aaaa!!!..biadap btol burung neh..berani ok berak atas kepala aku!!  T__T.
aku ingat air apa lah atas kepala aku..
sekali tahi betik ok, betik!! panas lagik!
sadis!

p/s: had a meeting.. wouldnt want to comment on that

3 comments:

fsj said...

depp... aduh kelako nye, ko ni dah ala2 kak senduk dah akak rase :p

dah tu camne depp pintu umahnye? dh ganti baru belom?

depp, ape perasaan diberak? ahahahah, bongek je ade gambo camtu :p

and budak kecik tu, aww, motherly gitu ko ade budak kecik masuk umah :p

~NuWanDa~ said...

ahahaha

kak senduk senduk nih ko punyerw trademark depp..akak tak rampas giteww..haha

hmm, grill tuh dh welding baru dah..

perasaan diberak? rasa cam sembang ngan kmu lah deppp,,,panassss giteww...hahaha.

hmm, ingat mmg nk simpan dh budak tuh.tpi comel sgt.. jujur laks tuh.kang die report apa yg tak patut susah puleww...jatuh saham akak puleww nti.haha

hmm dep, rasa nk masak sth.
yg senang. gimme suggestion.:)

fsj said...

hahahaha, ko ni kan, kalo ade kt sebelah kan best, main tepis2 epearl gitu, eh?ahahaha

hurm masak erh? masak megi la paling senang, sedap plak tu, masak nasik lauk la depp, ngan soup, tak pun telur bungkus, oh seedap :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...