Wednesday, May 23, 2012

teacher busy..

Salam.

"aku bersyukur kerana setiap hari, Allah bagi aku sebab untuk senyum"

***********

kalau kau nak buat cerita sedih,
jangan lupa letak scene budak miskin yang lapar..
gunakan duit yang dia ada untuk beli nasi lemak..
sedang pegang nasi lemak, tiba-tiba dilanggar orang..
maka, punah harapan untuk makan nasi lemak...

atau,
scene sedang menunggu seseorang dari panas hingga hujan..
dan walau hujan, masih menunggu..

ok fine..
memang aku rasa kesian kat student aku..(and rasa bersalah).
semalam aku suruh dia tunggu aku pukul 2pm kat kereta aku sebab aku nak bagi dia kain minta mak dia jahitkan...
and....yes!!
aku terlupa ok.
so tadi aku masuk kelas dia...
dia tanya dengan nada sedih, "teacher...teacher pergi mana semalam?..."
tak sempat aku jawab, dia sambung,
"saya tunggu teacher, dalam hujan..."..

ok ok fine!!
ambil tisu lap air mata sendiri,
keluarkan lolipop dari handbag kasi kat dia.
T__T

ok, tipu.
aku tak nanges, aku tak kasi dia lolipop.
tapi seriously aku rasa bersalah.

and ko boleh bayangkan tak..
kalau ko wat promise kat anak ko,
and then sebab busy kerja or balik lambat,
ko terlupa promise tu.
pastu balik kerja, ko tengok die tertidur dengan pipi basah dekat sofa ruang tamu..

ok, i should stop.
banyak sangat tengok drama.
k bye.

p/s: You should listen to Harapan and Ku Tiba by Hyper Act.. :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...