Monday, July 04, 2011

Salam.

tak semestinya kau cikgu sains,
kau tak pernah salah dalam sains.
tak semestinya kau cikgu bahasa inggeris,
kau tahu semua tentang bahasa inggeris.
tak semestinya kau ustaz,
kau tak mengumpat, memfitnah, bersangka buruk,
tak semestinya kau berkuasa, kau boleh arah orang sesuka hati.

dalam hidup ni, kita banyak bergantung pada orang.
aku kau aku..
dan kadang aku rasa terlampau banyak bergantung hingga orang yang hulurkan tali terasa mengah.
aku ni berat, aku cuba kadang untuk tarik orang yang tolong aku...
tapi nyata tali hanya ada satu,
...dengan dua penghujung.
kalau sama-sama tarik, realitinya tak ke mana.
tapi hakikatnya, tali akan terangkat jua.

kalau kau jatuh, pasti aku akan tarik sedaya aku.
dan kalau aku jatuh, tariklah aku sebelum aku tersungkur.

p/s: looking forward to a free weekend..

2 comments:

fsj said...

so deep, indeed!

~NuWanDa~ said...

mmg deep, dep. khas untuk orang2 yg paham jer. yg tak paham, hmmm... g jela tanya mana yg paham..lol ;p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...